سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه راه جوید، دانا شود . [امام علی علیه السلام]
عصـــــــــــر موعـــــــــــــود

     یک ماهی هست که شهرداری شهر اصفهان در حال احداث پل هوایی ماشین رو یا همان تقاطع غیر هم سطح در تقاطع  خیابان کاوه  و جابرانصاری که یکی از خیابان های پرتردد اصفهان می باشد (نزدیک ترمینال کاوه)،  است.

            اصل مطلب اینجاست که در تاریخ 28/03/88 من در حال گذر از این مسیر بودم (سه راه ملک شهر به طرف ترمینال کاوه ) که یک پوستر بزرگی نظر من را به خودش جلب کرد که در رابطه با خود این پروژه بود که نام کارفرما و هزینه احداث و نام پروژه را در آن به چاپ رسانده بود . که نام پروژه آن برایم خیلی خیلی جالب بود که شهرداری اصفهان پروژه بزرگی را به نام شهیدی که زادگاه آن مارکده می باشد، نام نهاده است . نام این پروژه به نام " سردارشهید قربانعلی عرب " مزین شده بود که من آنجا هم بقولی جا خوردم و هم احساس غرور و خیلی خوشحال شدم. واقعا برای مارکده باعث افتخار است که این گونه شهید دارد که در شهر اصفهان این قدر مقام و جایگاه بالایی دارد(گفتی است که همه شهدا مقام عالی در پیشگاه خداوند دارند).

البته قبلا هم چهره قربانعلی در سه راه تختی و نام گذاری شرکت ... در خیابان امام خمینی به نام این شهید بزرگوار شده بود ولی این پروژه مهم چیزی دیگری هست آن هم توی شهر اصفهان.



  • کلمات کلیدی :
  • شاهسون مارکده ::: یکشنبه 88/4/28::: ساعت 6:51 صبح

     

          "مارکده" از ترکیب دو کلمه فارسی " ما ر " و "  کده "،  "مار" همان حیوان خزنده و "کده" به معنی خانه می باشد . یا  شاید اول مارکنده بوده که به مرور زمان به مارکده تبدیل شده است ( مارکنده یعنی روستای مار)

    مارکده در اصطلاح به جائی میگویند که "مار" در آن جا زیاد باشد یا به تعبیر دیگر لانه مار باشد البته داستان های بسیاری دارد که خیلی از آنها افسانه و غیر قابل باور می باشند.

    اما مارکده کجاست؟

    مارکده در????متری از سطح دریا، در بخش سامان شهرستان شهرکرد و حدود ?? کیلومتری از مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.(البته در کشور آلمان هم شهری بعنوان مارکده وجود دارد ولی نمیدانم المانها  بخاطر چی این نام  را برگزیده اند .)

    جمعیت آن در حدود ????نفر و در بین روستاهای اطراف خود از پیشرفت های خوبی برخورداراست.درمانگاه ،تلفن ،گاز ،راه آسفالت ، پست بانک ،کتابخانه و مدارس تا مقاطع دبیرستان و ..... از چیزهای که یک روستا لازم دارد برخوردار است . مردم مارکده فعالیتهای اقتصادی خود را با شهر نجف آباد وامور اداری را با شهر شهرکرد  و سامان در ارتباط هستند.

    ولی مهمترین خصوصیات این روستا مکانهای تفریحی و گردشگری آن میباشد که با توجه به همجواری آن با رودخانه زاینده رود و قرار گرفتن روستا بین پل تاریخی زمانخان به سد زاینده رود در روزهای تعطیل مخصوصا فصل تابستان میزبان هزاران مهمانهای خارجی از داخل و خارج ازاستان مانند تهران ،اصفهان ،یزد،قم،فارس،مرکزی،خوزستان و ... میباشد که همین جا از همه شما دعوت میکنم به روستای زیبای ما تشریف بیاورید مطمعن باشید که خوشتان خواهد آمد و بار دیگر با دیگری خواهید آمد.



  • کلمات کلیدی :
  • شاهسون مارکده ::: یکشنبه 88/4/28::: ساعت 6:37 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    بازدیدهای وبلاگ
    بازدید امروز: 9
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :16715

    مشخصات نویسنده
    عصـــــــــــر موعـــــــــــــود
    شاهسون مارکده
    این وبلاگ برای مطالب گوناگون و در کنار آن برای آشنای مردم با روستای مارکده ایجاد گردیده

    پیوندهای روزانه

    دسته بندی مطالب

    آرشیو شده ها

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    عصـــــــــــر موعـــــــــــــود

    لینک دوستان

    موسیقی وبلاگ